onsdag 28. januar 2009

Mat og "Klar melding"


Siden Christian kom hjem ganske seint i dag, fant jeg ut like før han ankom åstedet at jeg skulle lage middag til han. Så jeg disket opp med kylling og ris. Enkelt og greit, men veldig godt. Satte en ekstra spiss på maten at jeg tok timian på risen, gressløk på kyllingen og et par cherrytomater. Mmm! Kokk i verdensklassen. Heh... Eller bare ikke.


Når jeg allikevel er her, må jeg få ut litt tanker angående en "Klar melding" som var på baksiden av Romerikes blad for noen dager tilbake. Meldingen var som følger; "Facebook, MySpace, blogg, MSN, SMS og lignende. Alle tror de betyr noe, men man er bare en liten maur i en stor tue". Det fikk meg til å stusse litt. Meldinga er ikke direkte provoserende, men jeg oppfattet den allikevel som det. Jeg vil bare si at jeg blogger ikke eller er på Facebook for å eksponere meg selv, eller vise/skryte av alt jeg gjør osv. På Facebook er jeg i høy grad på grunn av mine venner og bekjente. Siden man er spredd utover det ganske land, er jeg glad for at det finnes et slikt sted. Det gjør det enklere å holde kontakten, i en hverdag som ellers gjør det vanskelig å møtes så ofte. Denne bloggen har jeg oppretta kun for meg sjøl. Jeg er av den "skriftelige" typen, som synes det er enklere å få ned tanker, meninger og følelser på "arket". Dessuten synes jeg det er hyggelig å dele ting med andre. Ikke bare ting jeg får til, men også ting jeg sliter med og synes er vanskelig. Jeg har lovt meg sjøl at jeg ikke skal bruke nettet som en "klagemur", men det må være lov å reflektere over ting. Ellers har jeg i grunn hatt en fin dag... Hehe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar